ارائه ای متفاوت درباره مقاومت غزه با تاکید بر کودکان توسط حجت الاسلام قنبریان / رویداد الف تای مقاومت/ ۲۳آبان۱۴۰۳
روایت توصیف و روایت تبیین
این چگونه کودکی است که در غزه می بینیم؟! چگونه تربیت شده که زیر بمباران هم آیه می خواند؟! و…
روایت تبیینِ علمی
زیر ساخت و تطور این نحوه تربیت در کلمات منیر فاشه (نظریه پرداز مسیحی حوزه تعلیم و تربیت در فلسطین)
مقاومت غزه را مثل موکب اربعین عراقی از دور نمی شناسیم؛ نزدیک شوید!
یک جور سبک زندگی و کنشی غریزی شده است!
ایدئولوژیک نیست بدونی که ایدئولوژی زدا باشد!
سازمان یافته نیست؛ نهادی و خود جوش و خود اتکاست…
اشاره به تبیین ایمانی و معرفتی
بیان فاشه از حضرت امیر(ع)
تجلی یدالله مع الجماعه/ جماعت را باید از نو شناخت هم جمع و جامعه ای جماعت نیست!
دانلود سخنرانی «غزه؛ روایت تعلّم بجای ترحم!» | “دانلود از پیوند کمکی“
* اگر پسندیدید به دیگران پیشنهاد دهید
تقریری از بحث “غزه، روایت تعلّم بجای ترحم”
مقاومت غزّه همانند مقاومتی است که در ایران و انقلاب اسلامی تجربه کردیم، اما در غزّه این مقاومت به یک غریزه تبدیل شده است. گویی که این مقاومت جزئی از غریزه انها شده است.
این مقاومت، نشاندهندهی یک نوع بازگشت به اصول انسانی و دینی است که در آن، هر فرد مسئولیت اجتماعی خود را بهطور مستقیم بر عهده میگیرد و از سازمانهای بزرگ و بیروح فاصله میگیرد. در غزه فردی که وظیفه خد را گم کرده باشد نداریم.
در غزّه، بهجای ساختارهای دولتی، نهادهای اجتماعی خودجوش مانند خانوادهها و محلهها مسئولیتها را بر عهده گرفتهاند. آموزش و ارتباطات از طریق مجاوره و محاوره بهطور غیررسمی انجام میشود، برخلاف کشورهای مدرن که در آنها این وظایف توسط سازمانهای دولتی انجام میشود.
این مقاومت شگفتانگیز که هماکنون به یک الگوی جهانی تبدیل شده نه تنها در برابر اشغالگری اسرائیل، بلکه در برابر فرهنگ سلطهگری جهانی نیز ایستادگی میکند…
برخی نکات که شاید در جهت و میزان الگو برداری مخاطب ایرانی مهم است را در فایل صوتی بشنوید.