واکنش ستاد امر به معروف به پرونده حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج/ حکم این پرونده مطالبه‌گران را ناامید می‌کند

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به حکم محکومیت حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، معاون سابق اجتماعی ستاد امر به معروف خوزستان واکنش نشان داد و از مقامات قضایی و دادگاه ویژه روحانیت خواستار بررسی زوایای مختلف این پرونده با دقت نظر و حساسیت بالا شد.

متن بیانیه بدین شرح است؛

بسمه تعالی

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در راستای استناد به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و اصل هشتم قانون اساسی وظیفه خود می‌داند در مورد اتفاق اخیر و نسبت به پرونده حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، معاون سابق اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان، نکاتی را یادآور شود؛

۱٫       این ستاد همواره حمایت از مطالبه‌گرانی که در مسیر قانون و بدون دخالت اغراض و سوگیری‌های شخصی و سلیقه‌ای، اقدام به پیگیری مطالبات مردمی می‌نمایند و طبعا ممکن است با موانعی از سوی برخی افراد مواجه شوند را وظیفه خود قلمداد می‌کند و نسبت به پرونده‌های مرتبط با مطالبه‌گران در سرتاسر کشور، حساس است.

۲٫       با توجه به حکم صادر شده برای این طلبه مطالبه‌گر، ستاد ضمن پرهیز از هر گونه پیش‌داوری در این رابطه، از مسئولین محترم قوه قضائیه و بالاخص دادگاه ویژه روحانیت درخواست می‌کند که با توجه به برخی ابعاد پیچیده در این پرونده و ضرورت دقت در مسئله مطالبه‌گری، یک بار دیگر موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

۳٫       حجت‌الاسلام ریسمان‌سنج، نامی آشنا برای فعالان دانشجویی، مطالبه‌گران انقلابی و کارگران هفت‌تپه است. طلبه جوانی که در ماجراهایی چون هفت‌تپه، امیدیه و میدان میوه و تره‌بار الغدیر در کنار مردم و دانشجویان ایستاد و مبارزه با فساد را فریاد زد و پرونده ایشان در فضای ماجرایی موسوم به میدان میوه و تره‌بار الغدیر شکل گرفت که در آن ماجرا قرار بوده با فشارهایی، بارفروشان به یک میدان خصوصی فرستاده شوند که این مطالبه‌گر و همکارانشان مانع چنین اقدامی شده و شاکیان پرونده هم غالباً به این ماجرا و حواشی آن مرتبط هستند.

۴٫       این مطالبه‌گر خوزستانی، امر به معروف و نهی از منکر را در تذکر لسانی در امور شرعی خاص حصر نکرد و جریانی اجتماعی برای گسترش عدالت و جلوگیری از ظلم به محرومان و مستضعفان و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها بنا گذاشت. اما چه می‌شود که فضا برای فعالان فساد ستیز محدود و محدودتر شده و حتی به حبس محکوم می‌شوند؟

۵٫       اگر مواردی که پیرامون پرونده ایشان بیان شده، صحیح باشد، بدین معناست که طبقه مرفه آنقدر قدرت پیدا کرده که می‌تواند به راحتی و با هر روش و اهرمی در مقابل مطالبه گران و آمران به معروف دغدغه‌مند بایستد. بنابراین اگر فضای تکثر ریسمان‌سنج‌ها را ایجاد نکنیم، این طبقه زحمات مسئولان نظام اسلامی به ویژه قوه قضائیه را بازیچه اهداف خود خواهند کرد.

۶٫       این روزها حجت‌الاسلام محسن ‌ریسمان‌سنج در زندان برای طی دوران محکومیت خود بسر می‌برد. چنین حکمی با چنین پرونده پر ابهامی نه ‌تنها مطالبه‌گران و آمران به معروف فساد ستیز را ناامید کرده، بلکه اعتبار دستگاه قضا به ویژه قضات خدوم دادگاه‌ها را نیز خدشه‌دار می‌کند که امید می‌رود با ورود رئیس دستگاه قضا از ادامه اجرای این حکم ممانعت به عمل آید.

در پایان بار دیگر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، امیدوار است با اطلاعی که مسئولان قضایی و دادگاه ویژه روحانیت از ماجرای پرونده این روحانی جوان پاک‌دست که مطالبه‌گری انقلابی را نوید می‌داد، پیدا کرده‌اند، مداخله کرده و مانع اجرای حکم او شده و امیدآفرینی را به جامعه مطالبه‌گران انقلابی بازگردانند.

 ستاد امر به معروف و نهی از منکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *