صدا و سیما/ باورمندی به مردم؛ میراث روشن شهید آیت الله رئیسی

شبکه افق در برنامه جهان آرا با موضوع «باورمندی به مردم؛ میراث روشن شهید آیت الله رئیسی» در مورخه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ با دعوت از حجت الاسلام قنبریان روی آنتن رفت.

دانلود صوت «باورمندی به مردم؛ میراث روشن شهید آیت الله رئیسی» | “دانلود از پیوند کمکی

حجت الاسلام قنبریان: مردم زبان خدا هستند و حماسه‌آفرین

امام خمینی(ره) در خردادماه ۱۳۵۸ فرمودند کاری کنید که دل مردم را به دست بیاورید تا خدا هم از شما راضی باشد و البته منظور ایشان کارهای ظاهری نبوده است بلکه اقداماتی واقعی در چارچوب عهد الهی و همینجاست که مردم، زبان خداوند می‌شوند و در صحنه حضور می‌یابند.

حجت الاسلام قنبریان: رضایت مردم از شهید رئیسی حقیقی و دلی است

مردم در شرایطی برای تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانشان به خیابان‌ها آمدند که دلار ۶۰ هزار تومانی را تجربه می‌کنند و وضعیت اقتصادی هم مناسب نیست، ولی قضاوت جمع‌بندی شده آنها این است که او در مسیر درستی برای آنها تلاش می‌کند و باید به این رضایت مردمی تمکین کرد.

حجت الاسلام قنبریان: صداقت شهید رئیسی امروز باورپذیرتر است

باورهایی داریم که آن را در زندگی شهید رجایی و باهنر و شهید سلیمانی مشاهده کرده بودیم؛ امروز هم وقتی خانه مادر شهید رئیسی را می‌بینیم و وضعیت برادرانش را که از موقعیت او سوء استفاده نکردند و ما آنها تاکنون نمی‌شناختیم، شرایط آنها باورپذیر است چون در طول ۴۵ سال گذشته بعد از انقلاب، مردم این را در مسئولان خود دیده‌اند.

حجت الاسلام قنبریان: امروز شهادت جز با نسبت به جمهوری اسلامی معنا ندارد

روی این کره خاکی هیچ کس نمی‌تواند به شهادت برسد جز اینکه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشد.

فضائل مردان جمهوری اسلامی بعد از شهادتشان آشکار می‌شود که نشان می‌دهد با معدنی از طلا سر و کار داریم، مرد جمهوری اسلامی حاج قاسم سلیمانی است، شهید رئیسی و دیگر شهدا هستند.

حجت الاسلام قنبریان: مردم‌داری شهید رئیسی مبنای قرآنی داشت

تیرماه ۱۴۰۰ شهید آیت‌الله رئیسی به دیدار با آیت‌الله جوادی آملی رفت و این استاد برجسته حوزه به ایشان گفتند «نام مردم را نمی‌شود بدون وضو برد و اگر با این مردم بدرفتاری شود گویی با نماز بدرفتاری شده» و رئیس جمهور این موضوع را همواره مد نظر داشت؛ تاکیدی قرآنی که در آیات ۶۲ و ۶۴ سوریه انفال هم وجود دارد.

حجت الاسلام قنبریان: مشارکت زیر ۵۰ درصد مردم در انتخابات به خاطر عملکرد رئیسی نبود

شهید رئیسی حتی از رقبای سیاسی جناح مقابل هم مشورت می‌گرفت، اخلاقی بالاتر از آنچه حتی در مناظره‌ها از خود نشان داد؛ صبح انتخابات ۱۴۰۰ هم برای رقیب حذف شده خود کار کرد ولی ناراحتم از اینکه در دولت ایشان، انتخاباتی برگزار شد که مشارکت در آن کمتر از ۵۰ درصد بود آن هم در حالیکه او مقصر نبود.

اراده عمومی مردم؛ مجرای اراده الهی!

  • اراده عمومی مردم در اقتصاد همان مردمی کردن اقتصاد است که فقط با گسترش مالکیت عمومی مردم شدنی است…
  • مثلا در همه دولتها هر وقت مشکل مسکن حل شده از این راه رفته ایم؛ سیاستهای زمین صفر و دادن حق انتفاع به عموم مردم، تولید و توازن بازار مسکن را موجب شده است.
  • اراده عمومی توان بی اثر کردن تحریم ها را داد توانستیم به رشد ۶٪ اقتصادی برسیم!
  • می پرسید پس چرا این گشایش ، سر سفره مردم احساس نمی شود؟!

پاسخ را ببینید!

حجت الاسلام قنبریان

برنامه جهان آرا – ۲خرداد۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *