سخنرانی/ ملکوت موالات!

جلسه اول
مراسم ایام فاطمیه / ۹آبان۱۴۰۴

دانلود سخنرانی «۰۴۰۸۰۹ – ملک موالات» | “دانلود از پیوند کمکی

دانلود سخنرانی «۰۴۰۸۱۰ – ملک موالات» | “دانلود از پیوند کمکی

دانلود سخنرانی «۰۴۰۸۱۱ – ملک موالات» | “دانلود از پیوند کمکی

دانلود سخنرانی «۰۴۰۸۱۲ – ملک موالات» | “دانلود از پیوند کمکی

وقتی همه با هم می‌شویم آثار ملکوتی آن به زمین می آید

شب اول مراسم عزاداری ایام فاطمیه

جمعه، ۹آبان ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

بعضی حزب اللهی ها صبرشان کم است!

شب اول مراسم عزاداری ایام فاطمیه

جمعه، ۹آبان ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

دو توصیه به خانواده‌های مومن

شب اول مراسم عزاداری ایام فاطمیه

جمعه، ۹آبان ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

تفرقه امام زمان را نگران می‌کند!

شب اول مراسم عزاداری ایام فاطمیه

جمعه، ۹آبان ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

ولا باعث‌پیوند میان انصار و مهاجرین شد

شب دوم مراسم عزاداری ایام فاطمیه

شنبه، ۱۰ آبان‌ ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

ولاء، دو انسان متفاوت را کنار هم قرار می‌دهد

شب دوم مراسم عزاداری ایام فاطمیه

شنبه، ۱۰ آبان‌ ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

موالات، اسباب کرامت نعمت را فراهم میکند

شب دوم مراسم عزاداری ایام فاطمیه

شنبه، ۱۰ آبان‌ ۱۴۰۴
مسجد دانشگاه تهران

 

جلسه اول

مراسم ایام فاطمیه / ۹آبان۱۴۰۴

هیات اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران

 

“معیت” در “یدالله مع الجماعه” چه معیتی است؟!

در “فئه قلیل” هم “مع الصابرین” هست(۲۴۹ بقره)؛ فرق معیت خداوند با گروه اندک و با جماعت و سواد اعظم چیست؟!

 

یک پاسخ شیعی!

جماعت یعنی اهل حق، ولو قلیل باشند!

 

باز در برحق بودن فرق همه جامعه باهم و یک گروه اندک چیست؟!

 

قاعده: وقتی همه و جماعت یکدست شدند، آثار ملکوتی آن در همین دنیا عیان می شود!

 

حتی اگر همه اهل معاصی شدند، ملکوت معصیت که جهنم است همین جا آشکار می شود! / روایتی از امام صادق(ع)

 

تعبیر قرآن: قریه!

شهری که خبائث انجام می داد!

سه معنی در “قریه” اشراب شده است.

 

جماعت و موالات، کمبودها را جبران می کند!

۹۸ یونس: تنها شهری که بدون پیامبر همه ایمان آوردند/ ایمانشان همین دنیا نفع بخشید!

مصداقی از آیه ۹۶ اعراف است!

همه که باشند برکات این جهانی آسمان و زمین باز می شود!

 

استشهاد امام و رهبری از “یدالله مع الجماعه”!

 

جلسه دوم

مراسم ایام فاطمیه / ۱۰آبان۱۴۰۴

هیات اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران

 

یاد آوری قاعده طلایی جماعت

 

این همه با هم بودن یک “عصب” می خواهد: ولاء

 

ولاء منفی و مثبت دارد:

– ولاء منفی: اُشربوا فی قلوبهم العِجل بکفرهم

– ولاء مثبت: اذکنتم اعداءً فالّفَ بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخواناً/ با نعمت نبوت و ولایت

 

شرایط ظاهری (وفور و قحطی و…) زمینه ساز است اما خودش ولاء نیست!

مقایسه اصحاب الرس و قوم ثمود برای درک این مطلب

 

موالات و یکی شدن در سلب و در ایجاب:

– در سلب: وحدت نیاز / قوم بنی اسراییل در نجات از فرعون

– در ایجاب: وحدت کمال/ جامعه یثرب با پیامبر(ص)

 

پیامبر(ص) چگونه یثرب را موالات داد و با هم کرد؟

– نعمت نبوت و محبت او، برادر کرد

– پیوند تا ضعفاء و مستضعفین کشید و جامعه پردازی شد(۸ممتحنه)

– با یهود آنجا اول معاهد شد نه ذمه بگیرد!

 

آثار عجیب این موالات در خطبه قاصعه:

– گسترده شدن بال کرامت نعمت و جاری شدن جداول آن

– آیین با منافع و عواید این جهانی اش آنها را به هم موتلف کرد حالا غرق نعمت شدند

– مالک امور کسانی شدند که روزی زیر سلطه شان بودند!

جلسه سوم

مراسم ایام فاطمیه / ۱۱آبان۱۴۰۴

هیات اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران

 

قائمه موالات:

ولایت عرضی و ولایت طولی مثل تار و پود…

 

ارکان موالات:

۱. حریت (آزادی از سلطه)

– خطبه ۱۶۹: اعطاء اطاعت/ بدون ملامت/ بدون اکراه

– هنوز غدیر ولایتی ها و انجمن حجتیه را جشن می گیریم!

– با احدی مثل علی(ع) بیعت نشده!

ملکوت این رکن: ۱۰ فتح: انما یبایعون الله!

توحید را در جامعه می گستراند/ سلطه هرگز چنین امکانی ندارد!

 

۲. مساوات: برابری

۱.۲- در حقوق اساسی: حریت، حق تعیین سرنوشت و…

عقبه مقابل دارالندوه و سقیفه

 

۲.۲- در عناوین خاصه (دزدی و…)

هرکه آن عنوان بر او منطبق است بدون فرق مشمول حکم آن است!

ماجرای دزدی زن اشراف زاده از بنی سلیم!

– فرمود اگر [بفرض محال] فاطمه هم بود …!

 

 

منصوبین و منسوبین، مجازاتشات مضاعف نه امتیازشان!

– ۳۰ احزاب: یضاعف لها العذاب ضعفین!

– استشهاد چند باره رهبر انقلاب به آن درباره مسئولان و حتی مداحان منتسبان به دین

 

پاسخ به شبهه خانواده چه کرده اند که او مسئول است؟!

– آیه۲۸ احزاب: اگر دنیا می خواهند، متاعی به آنها بده و طلاق نیکو!

 

 

در این موالات بدکار هم عفو می شود!

روایت امام باقر(ع) در کافی

– عفو می شود یعنی عملا اصلاح می شود!

جلسه چهارم

مراسم ایام فاطمیه / ۱۲آبان۱۴۰۴

هیات اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران

 

عامل اصلی موالات (اسلام/ انقلاب و…) نباید: کلیشه / یا اختصاصی شود!

یثرب با ولاء پیامبر و اسلام، موالات یافت؛ جماعت شد، قریه ی “امنت فنفعها ایمانها” شد؛ مصداق آیه۱۱۲ نحل همین مدینه است!

 

بعد رسول الله، آن عامل موالات کلیشه شد!

– کلیشه یعنی زیاد گفته می شد اما بدون روح!

– پوسته ای شد برای سلطه! / حرّیت اش رفت با شمشیر سرایت داده شد!

– فرق فتوحات با آمدن اسلام در مدینه!

 

مساواتش هم رفت و اختصاصی شد!

– همان عامل موالات و تعمیم، حالا عامل تخصیص و تبعیض شد!

– مسلمان تر، مزایای بیشتر!

دو خلیفه سر همین کشته شدند!

یکی بخاطر تبعیض عرب-عجم ، یکی اموی-غیر اموی!

 

نگهبان موالات: عدالت!

دوبار در خطبه فاطمه(س):

– جعل … العدل تنسیقاً للقلوب: همدل کردن مردم

– …العدل فی الاحکام ایناساً للرعیه: انس دادن مردم و حاکم

تجاوز دشمن و خطر اف۳۵ موالات می سازد؛ اما عدالت اجتماعی است که آنرا تثبیت و نهادینه می کند!

 

در ظرف موالات و عدالت، احکام و قوانین زنده و موثر می شوند!

العدلُ حیاه الاحکام

زیر ساخت قانون و احکام، موالات و عدالت است!

کارنامه موفق امیرالمومنین(ع) در اینباره: خطبه۸۷:

ایمان، آموزش احکام، عافیت بخشی به زندگی ها با عدالت اجتماعی، هنجار کردن ارزشها با قول و فعلش، نشان دادن کرامتهای اخلاقی از جانب خود

این جامعه “حرم” است! وضعه الله لکم حرماً فی ارضه (خطبه قاصعه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *