دانلود سخنرانی «۰۴۰۴۱۸ – قواعد مواجهه با شر مطلق» | “دانلود از پیوند کمکی”
جلسه اول / ۱۸تیر۱۴۰۴؛ حجت الاسلام قنبریان
هیأت اصحاب الحسین (ع) دانشگاه تهران
به لحاظ فلسفی شرّ مطلق وجود ندارد اما به جهت اعتبارات اجتماعی دارد
واژه قرآن: شرّ الدّواب (بدترین جنبنده) ۲۲ و ۵۵تا ۶۱انفال
خصائص:
- فاقد گفت و شنود و مباحثه و احتجاج (الصُّمُّ البُکم)
- فاقد عقلانیت انسانی (الذین لایعقلون): نه باورهایش مبتنی بر عقل و نه ارزشها و بایسته ها مبتنی بر آراء محموده و عقلاء!(۲۲انفال)
- نقض همیشگی عهدها و پیمان ها (۵۶ انفال)
- دیروز یزید!
- منطق یا بیعت یا سر!
- امروز اسرائیل؛ به تعبیر امام موسی صدر: شرّمطلق…
- شرّ مطلق مثل خیر مطلق، فرآیند صیرورت انسانها را تسریع می کند!
- پذیرش شرّ مطلق عملا بنیان های انسانی فرد را نابود و او را منحط می کند!
- نمونه: دو فرزند قرظه انصاری در کربلا…
رژیم صهیون مصداق اصلی شر مطلق |
شرّ مطلق فرآیند صیرورت انسان (در جانب خیر یا شرّ) را تسریع می کند! |
یکی از نشانه های شر مطلق عدم پایبندی به عهد و پیمان است |